Word jij onze nieuwe Employee Accounts Payable?

Als medewerker Accounts Payable ben je verantwoordelijk voor een correcte en tijdige verwerking van inkomende facturen. Je zorgt voor een goed beheer van de crediteurenadministratie en ondersteunt de maand- en jaarafsluiting. Deze rol vereist nauwkeurigheid, stabiliteit en een leergierige instelling.

 

Onze collega's aan het woord

Nieuwsgierig naar wie wij zijn? We hebben een aantal collega’s van ons aan het woord gelaten. Bekijk de video hiernaast!

Sociaal, informeel en rechtdoorzee. Dat is werken bij Coolworld. Sociaal, omdat we elkaar helpen en successen samen delen en vieren. En omdat we jou waarderen en je alle kansen gunnen. Kom je eens langs voor een vrijblijvende kop koffie?

Taakverdeling

  • Verwerken van inkomende facturen
  • Beheren van de crediteurenadministratie
  • Administratieve ondersteuning en rapportage
  • Bewaken van interne procedures en compliance
  • Stakeholdermanagement en samenwerking

Over deze vacature

Als Accounts Payable bij Coolworld ben je verantwoordelijk voor het verwerken, controleren en tijdig betalen van onze inkomende facturen. Dit houdt in: het registreren van facturen, controleren op juistheid (bijvoorbeeld t.o.v. inkooporders), voorbereiden en uitvoeren van betalingen, contact onderhouden met leveranciers bij vragen of afwijkingen, en het bijhouden van een correcte en up-to-date crediteurenadministratie. Daarnaast ondersteun je bij financiële afsluitingen en zorg je dat interne richtlijnen en fiscale regels worden nageleefd.

Jouw taken en verantwoordelijkheden samengevat

  • Verwerken en controleren van inkomende facturen op juistheid en volledigheid.
  • Boeken van facturen in Microsoft Dynamics 365.
  • Zorgdragen voor tijdige betaling van facturen.
  • Bankafschriften controleren en boeken.
  • Beheren en up-to-date houden van de crediteurenadministratie.
  • Voorbereiden en (laten) indienen van periodieke btw-aangiftes en ICP-opgaven.
  • Maken van omzetaansluitingen.
  • Assistentie bij maand- en jaarafsluiting.
  • Correcte registratie en verwerking van inkomende facturen.
  • Tijdige uitvoering van betalingsrondes.
  • Ondersteuning bij financiële afsluitingen.
  • Verantwoordelijk voor accurate btw-verwerking.

Wat krijg je?

  • Voor deze functie staat een heel mooi salaris afhankelijk van je diploma’s en ervaring.

  • Je krijgt van ons 30 vakantiedagen. We vinden het namelijk ook belangrijk dat jij af en toe je rust kunt pakken.

  • Werken bij een gerenommeerde werkgever en deelname aan een pensioenregeling. Je profiteert van korting dankzij een collectieve ziektekostenverzekering.

  • We hebben een goed secundaire arbeidsvoorwaardenpakket voor je klaarliggen.

  • Maar ook krijg je korting op je sportschoolabonnement, een leuke kerstborrel inclusief kerstpakket, een fietsplan, een zomer BBQ en de vrijdagmiddagborrel!

Wat vragen wij?

  • Je hebt MBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een financiële opleiding.

  • Je hebt ervaring met boekhoudsoftware, bij voorkeur Dynamics 365.

  • Het is bijna vanzelfsprekend maar je hebt ervaring met MS Office toepassingen (Outlook, Excel, Word).

  • Goede beheersing van Nederlands en Engels. Duits en Frans zijn een pré.

  • Je hebt een actieve werkhouding, focus op stabiliteit, je bent nauwkeurig, resultaatgericht en leergierig.

Ontwikkel jezelf bij coolworld

Senior Medewerker Accounts Payable

Je hebt nu meer verantwoordelijkheid binnen het team. Je behandelt complexere dossiers en facturen. Verder kun je ook evt. de begeleiding doen van junior collega’s.

Teamleider Crediteuren / Accounts Payable

Je kunt nu een (klein)team aansturen als je leidinggevende ambities en skills hebt. Verder het coördineren van alle payable werkzaamheden tot je taken. Je Rapporteert aan de finance manager.

Crediteurenmanager / AP Manager

Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het gehele crediteurenproces. Ook het optimaliseren van processen, systemen en interne controles behoren tot je werk. En je kunt natuurlijk nog internationaal binnen Coolworld!

Zo kan jouw werkdag eruit zien

8:00 - 09:00

De week start met een overleg met het payable team. Hierna ga je inkomende facturen het weekend controleren.

09:00-12:30

Hierna ga je bezig met het inboeken van nieuwe facturen in het systeem. Daarna is de eerste controle op volledigheid en juistheid (factuurnummers, btw, PO-nummers) aan de beurt.

12:30-13:30

Na de lunch in ons bedrijfsrestaurant ga je mails beantwoorden van leveranciers. Vergeet je niet een lekkere kop koffie te nemen?

13:30-16:00

Aan het einde van de middag ga je verder met het matchen van facturen met inkooporders (dit noemen we 3-way matching). Hierna is het mooi geweest voor vandaag en zit de werkdag erop.

Bekijk hier de video over het werken bij Coolworld

Wij kunnen zelf wel vertellen waarom je bij ons zou willen werken. Maar is het niet veel mooier dan onze collega’s te vragen wat het werken bij Coolworld nu zo bijzonder en leuk maakt!

Nieuwsgierig geworden naar deze vacature?
Je bent niet echt op zoek naar een nieuwe baan maar toch spreekt ons bedrijf en deze vacature je aan. Dat snappen we helemaal. Waarom niet eerst vrijblijvend een kop koffie drinken om onze organisatie, de mensen en cultuur te ervaren! Stuur even een berichtje en dan nemen wij contact met je op. Tot snel, de koffie staat klaar.

Dit is hoe het werkt

Stap 1

Het 1e gesprek heb je met onze recruiter of iemand van HR. Als het klikt krijg je hierna gelijk een rondleiding door ons bedrijf. Kun je gelijk zien wat we doen!

stap 2

Als we beide na een nachtje slapen nog steeds enthousiast zijn, nodigen we je uit voor een 2e gesprek. Deze zal gaan over wat specifieke uitleg over het werk, de verwachtingen en de arbeidsvoorwaarden.

stap 3

Iedereen nog blij? Dan maken wij het contract op en komt je tekenen. Welkom bij Coolworld!

Wat onze collega’s vertellen

Benieuwd wat onze mensen vinden van het werken bij Coolworld?

Jouw contactpersoon
hr
Anne‑Claire van Driel ‑ de Wijn HR Business Partner
phn
Bel ons +31 6 86893120
loc
locatie Duikerweg 34, 5145 NV Waalwijk, Nederland